Wednesday, 16 October 2019

Berfikir Kreatif Vs Berfikir Kritis, Kamu

BERFIKIR KREATIF


Berfikir Kreatif adalah berfikir secara cepat,tepat,dan efektif.
Kemanpuan berfikir kreatif ini di kembang oleh otak kanan yaitu kemampuan untuk menghasilakn/ mengembangkan sesuatu yang baru yaitu sesuatu yang tidak bisa yang berbeda dari ide-ide yang dihasilkan kebanyakan orang.

Berfikir kreatif memiliki 5 ciri diantaranya yaitu:

  1. Berfikir kreatif memberikan sisi estetik dan standar praktis. Artinya kreatifitas bukan saja berhubungan dengan penemuan yang baru dan menarik tetapi lebih banyak berhubungan gengan penemuan yang menunjukan penerapan.
  2.   Berfikir kreatif bergantung pada besarnya perhatian terhadap tujuan dan hasil.
  3.  Berfikir kreatif lebih banyak bergantung pada mobilitas daripada kelancaran.
  4.   Berfikir kreatif tidak hanya objektif tetapi juga subjektif.
  5.  Berfikir kreatif lebih banyak bergantung kepada motivesi daripada ekstrinsik.

Menurut Torrnace kreatif dibagi menjadi 3 yaitu:

  1. Fluenci (kelancaran) yaitu menghasilkan banyak ide dalam berbagai kategori/bidang.
  2. Originality (keaslian) yaitu mempunyai ide-ide baru untuk memecahkan persoalan.
  3. Elaboration (penguraian) yaitu kemampuan untuk memecahkan masalah  secara detail.


BERFIKIR KRITIS


Berfikir Kritis adalah proses penggunaan kemampuan berfikir secara efektif untuk membantu seseorang
Menyusun, mengevaluasi, dan mengaplikasikan keputusan tentang apa yang dipercaya/ dikerjakan. Mereka menggabungkan penalaran dan pembuktian matematik sebagai element.
Kemampuan berfikir kreatif ini di proses oleh otak kiri.

Orang yang berfikir kritis memiliki ciri-ciri sebagai  berikut:

  1. Menentukan kredibilitas suatu sumbe
  2. Membedakan anatara relevan dengan yang tidak relevan
  3. Membedakan fakta dari penilaian
  4. Mengidentifikasi dan mengevaluasi asumsi yang tidak terucapkan
  5. Mengidentifikasi bias yang ada.

Tuesday, 15 October 2019

RING OF FIRE

Ring of fire ( cincin api) adalah area dimana sejumlah besar gempa bumi dan vulkanik letusan terjadi di cekungan samudra pasifik. Cincin Api memiliki 452 gunung berapi dan merupakan rumah bagi lebih dari 75% dari dunia aktif dan gunung berapi aktif. Hal ini kadang-kadang disebut sikrum pasifik sabuk atau sabuk seismik sikrum pasifik.
Cicin Api adalah akibat langsung dari lempeng tektonik, gerakan dan tabrakan litosfer piring. Bagian timur cincin adalah hasil dari Lempeng Nazca dan Lempeng Cocos menjadi subduksi di bawah bergerak kearah barat Lempeng Amerika Selatan. Para Lempeng Cocos subduksi di bawah Lempeng Karabia di Amerika Tengah.

Bagian selatan lebih kompleks dengan sejumlah kecil lempeng tektonik bertabrakan dengan lempeng pasifik dari Kepulauan Mariana pada Filipina, Bougainville, Tonga dan Selandia baru. Bagian ini tidak termasuk Australia karena terletak di tengah lempeng tektonik, Indonesia terletak di antara Cincin Api sepanjang kepulauan timur laut berbatasan dengan dan termasuk New Guinea dan sabuk Alpidesepanjang selatan dan barat dari Sumatra, Jawa, Bali, Flores dan Timor.

Secara histrografi, Indonesia merupakan wilayah langganan gempa bumi dan tsunami. Pasca meletusnya gunung krakatau yang menimbulkan tsunami besar di tahun 1883, setidaknya telah terjadi 17 bencana tsunami besar di Indonesia selama hamper satu abad (1900-1996).

Bencana gempa dan tsunami besar yang terakhir terjadi pada akhir 2004 di Aceh dan sebagian Sumatra Utara. Setelah gempa di Aceh di akhir 2004, pada 2005 Pulau Nias dan sekitarnya juga dilanda gemp dan pada akhir mei 2006 ini, giliran Yogyakarta di sebagian Jawa Tengah diporakporandakan gempa bumi.

Hal ini disebabkan karena Wilayah Indonesia dikepung oleh Lempeng Eurasia, lempeng Indo-Australia, dan lempeng pasifik. Sewaktu-waktu lempeng ini akan bergerser patah menimbulkan gempa bumi. Selanjutnya jika terjadi tumbukan antar lempeng tektonik dapat menghasilkan tsunami, seperti yang terjadi di aceh dan Sumatra Uatara.

Selain di kepung tiga tektonik dunia, Indonesia juga merupakan jalur The pacific Ring of Fire ( Cincin Api Pasifik) yang merupakan jalur rangkaian gunung api aktif di dunia. Cincin api pasifik membentang diantara subduksi maupun pemisahan lempeng pasifik dengan lempeng Indo-Australia, lempeng Eurasia, lempeng Amerika Utara dan lempeng Nazca yang bertabrakan dengan lempeng Amerika Selatan.

Maka dari itu untuk mengatasi masalah ini adalah melakukan sistem peringatan dini ( early warning system) yang berfungsi sebagai “alarm” darurat jika sewaktu-waktu datang gempa secara tak terduga. 

Implementasi sistem ini bisa diterapkan dengan memasang rangkaian seismograph yang tersmbung dengan satelit. Alat-alat pendeteksi gempa harus diletakan pada daerah-daerah rawan gempa seperti Aceh, Nabire, Alor, Bengkulu, Pantai selatan jawa, dan sejumlah daerah rawan gempa lainnya. 

Alat-alat pendeteksi dipasang dipantau setiap hari oleh petugas teknis yang berada di daerah bersangkutan yang mengirimkannya ke pusat untuk dan dianalisis lebih lanjut oleh para pakar yang memang ahli di bidangnya.

Sunday, 13 October 2019

Babad Tanah Desa Karang Mekar Kabupaten Cirebon

CARITA RAHAYAT DÉSA KARANGMEKAR ,
ASAL TI DÉSA KUBANGKARANG KABIRUYUNGAN TI DÉSA KUBANGKELOR
SARTA DÉSA KARANGSEMBUNG WETAN
ALKISAH:
Dina mangsa Wali Sanga , Syeh Syarifhidayatullah , Sultan Gunung Jati Cirebon , minangka Imam Wali sarta minangka Penasihat Wali ialah Pangeran Cakra Buana Enya Embah Kuwu Sangkan , Enya Embah Kuwu Cirebon
Dina hiji sabot d keraton Cirebon Keur ngayakeun musyawarah anu d ngahadiran ku Sultan Kalijaga , para Pinangeran Cirebon sarta hadir ogé Embah Kuwu d dina musyawarah kasebut keur memper bincangkan pikeun nyieun hiji peduduk kampung / désa anu jajar di béré ngaran Gebang Kinantar.
Di jero musyawarah meunang kaputusan yén Embah kuwu Cirebon , ditugaskeun pikeun néangan tempat ka palebah wétan anu d temani ku gadeknya embah berai , sedengkeun Sultan Cirebon sarta Sultan Kalijaga , sarta para Pinangeran ka wewengkon Lurah Agung Kuningan.
Keberangkatan Embah Kuwu Cirebon Girang anu dibiruyungan Embah Berai bari menunggang jaran Arbapuspa / jaran semberani nuju kea rah wétan.dikarenakan kaayaan masih leuweung mangka d dina panalungtikan pohara haté haté sabab pikeun d jadikan hiji Pedukuhan / désa , d dina lalampahan Embah Kuwu sarta Embah Berai sampailah d hiji tempat , nempo hiji cahya anu pohara metot perhatian ,setelah d telusuri aya dataran anu resik sarta aya hiji kubang / balong. saterusna Embah Kuwu Cirebon bersmedi, ambéh jaga di poé saterusna jajar jadi désa anu aman tenteram loh jinawi kerto raharjo, beunghar jelema rerawat miskin ora gegolet ( hirup basajan ) sanggeus meunangkeun rahmat ti Alloh Anu Maha Kawasa. Embah Kuwu kalayan melong anu laér meyakinkan, yén tempat ieu bisa dijadikeun Pendukuhan / DÉSA, saterusna pikeun tanda bukti sarta cirri, Embah Kuwu mancegkeun iteuk di palebah kulon kubangan sarta Embah Kuwu babarengan Embah Berai kalayan menunggang jaran kasebut nuju ka DÉSA Lurah Agung Kuningan di man apara wali sarta Pinangeran nungguanana, saterusna Embah Kuwu ngalaporkeun hasil gawéna ka Sultan Cirebon, bari nunjuk kea rah kalér kalayan berbahasa jawa, kuh bang elor ana tempat kang alus lan resik kanggo di dadiaken pendukuhan/ désa lan wis di upai cirri / tanda palebah kulon kubang wis di tancepi iteuk.
Anu pamustunganana d dina Musyawarah Sultan Cirebon terarik kalayan kalimah / pembicaraan Embah Kuwu , mangka ménta persetujuan yén Pendudukan / DÉSA d béré ngaran Kubangkelor nyokot kalimah ti kuh ebang elor tiis kersaning maha suci para wali sarta para pinangeran pohara nyatujuanana pikeun d béré ngaran kubangkelor.
Nurutkeun carita yén iteuk Embah Kuwu Cirebon anu d tancapkan kersaning anu maha pemurah jadi sabatang tangkal gebang.
Anu Saterusna d musyawarah pan pikeun nyieun pendukuhan / désa anu pantas pikeun memiliharanya , pamustunganana hasil musyawarah d serahkeun ka 4 jelema anakna embah Kuwu Cirebon kalayan séwang séwang ngaranna:
1. Sang Ratu Imas Geulis Anom
2. Pangeran Guru Maya , d tempatkan palebah girang sarta Kaventar Huku Dayeh
3. Pangeran Gegeseng , Pangeran Maya Giri , Pangeran Panuhunan d tempatkan di tengah tengah kalayan kawentar tengah dayeh.
4. Pangeran sang hyang rancasan anu disebut ogé pangeran giri laya (pangeran peuntas lautan) ditempatkeun palebah kalér kalayan kawentar birit dayeh
D dina ngalaksanakeun nyieun désa kasebut opat duduluran pohara ngahiji, di bantu ku masarakat anu rajol asalna ti wewengkon pasundan. d dina kaputusan musyawarah saminggu sakali saban poé salasa d adakan musyawarah anu sok d ngahadiran ku embah kuwu cirebon girang sarta henteu ketinggaln embah berai sok menunggangi jaran semberani , palebah kulon tangkal gebang d jieun istal /tempat kuda sarta mindeng d sebut blok erbang / pagebangan (palebah wétan jadi bali désa ayeuna )sanggeus jadi désa kubangkelor jadi aman tentram kerta raharja loba masarakat rajol ti wewengkon kuninagan pikeun jadi warga désa kubang kelor
Jeung Singget sanggeus maotna ka opat duduluran sarta d ka bumikan d séwang séwang tempatna nuluykeun pemeliharaan désa dituluykeun ku keturunanya.
Terkisah anu ngurus désa kubangkelor nyaéta embah buyut warsi / embah buyut gembeng , miboga dua urang anak laki laki anu kahiji ki buyut bekong d tempatkan palebah kidul sagara ayeuna désa ender anu kadua ki buyut winangun di tematkan d palebah kidul jalan sagara ayeuna désa pangenan dina wayah Éta minangka cantilan désa kubangkelor.
Kahirupan sarta penghidupan masarakat désa kubangkelor lolobana para patani anu d pimpin langsung ku embah buyut warsi / embah gembeng.
Terkisah sawaktu usum melak dina sarta pareng saluran pengairanya ngahiji jeung taneuh sérang désa karangmalang sedengkeun pesawahan rahayat kubangkelor , aya d palebah kalér anu ayeuna blok putat. rahayat tani désa kubangkelor saban mengairi sérangna sok d gangu ku buyut jasmiran / buyut karangmalang , sedengkeun kibuyut jasmiran henteu kungsi néangan cai ka girang anu ahirnya ku masarakat dilaporkeun ka buyut warsi / buyut gembeng ku alatan rasa tanggung jawab ka masarakat demi kamajuan tatanén anu pamustunganana buyut warsi / buyut gembeng turun leungeun sarta di perintahkan ka para patani sangkan mengairi sérangna sarta jajar di awasi ku buyut warsi / gembeng , tétéla sabot rahayat tani keur mengairi sérangna , mangka ku ki buyut jasmiran saluran cai ka jurusan blok putat di tambaknya rapet rapet. sarta caina d alirkan kabéhanana ka taneuh sérang désa karangmalang sanggeus d nyaho luhur gawéna ki buyut jasmiran kasebut
Ku ki buyut warsi / gembeng anu pamustunganana terjadilah perkelahian antara ki buyut jasmiran sarta kibuyut warsi / gembeng di keranakan kibuyut jasmiran henteu ngaku luhur perbutanya. pertarungan / perkelahian lumangsung salila 7 poé 7 peuting séwang séwang miboga kakuatan. kakuatan ki buyut jasmiran bener bener kuat , totosan bojana ,kulit henteu mempan kalayan sagala pakakas , sedengkeun kakuatan kibuyut gembeng miboga Élmu banyu saksi , lamun kakeunaan sabetan bedog / pedang mengeper atawa beyé kawas nyabet karét.kalayan katempo ki buyut warsi saban nakol / nyabet pan bedog na sok hiji tempat waé. jeung pamikiran sekalipun kumaha kuatna lamun d sabet hiji tempat pasti jajar ancur. mangka tétéla buyut jasmiran nyerah ka ki buyt warsi / gembeng. Anu pamustunganana ki buyut jasmiran ngaluarkeun kecap kecap ka anak incuna / ka rahayat karang malang kalakuan manéh wani ka rahayat désa kubangkelor sarta terus punten balik , kibuyut jasmiran henteu balik ka imahna tapi terus berdiam d gubug na di palebah kalér désa karang malang nepi ka wafat. sarta nepi ka ayeuna di namakan blok jasmiran. sedengkeun ki buyut warsi terus balik ka imahna anu brada di blok tengah dayeh / blok keramat nepi ka wafat.

1. Terkisah teuing kuwu ka sabaraha kuwu kubangkelor ngaranna bapa pasmen nepi ka warsih 1902
2. Dina warsih 1914 désa karangsembung henteu bisa melunasi pajeg ku pamaréntah wewengkon di mekarkan di pikeun jadi dua désa palebah kulon , ngaran désa karangsembung kulon sarta palebah wétan désa karangsembung wetan anu nyekel kalungguhan bapa ijang anu melunasi pajeg wayah Éta désa kubangkelor.
Dina warsih 1918 d adakan pemilihan kuwu désa karangsembung wetan sarta terpilih bapa ahmad bodong , di berhentikan henteu kalayan hormat alatan ngarémpak administrasi. Saterusna ku pamaréntah kabupatén cierbon d tawarkan ka kuwu karangtengah pikeun ngabéréskeun administrasi désa karangsembung wetan tapi henteu daék sarta ku pamaréntah kabupatén cirebn di tawarkan ka désa kubangkelor dina wayah Éta kuwunya bapa natawijaya sarta sanggup daék pikeun ngabéréskeun administrasi.Warsih 1920, kuwu Natawijaya ngayakeun musyawara anu disaksian ku kacamatan sarta kabupatén pikeun menyatukan dua désa nyaéta désa Kubangkelor jeung Karangsembung wetan di cokot kubang sarta désa karangsembung wetan dicokot karang dijadikeun hiji désa jadi DÉSA Kubangkarang. Bapa Kuwu Natawijaya nepi ka tahhun 1928.
 Bapa kuwu Durgi warsih 1928 – 1932
-
 Bapa Kuwu Sutawijaya warsih 1932 – 1941
-
 Bapa Kuwu Emon warsih 1941 – 1945
-
 Bapa kuwu Saptari warsih 1945 – 1947
-
 Dina warsih 1947 mangsa kadaulatan rahayat anu nyekel kalungguhan kuwu nyaéta Bapa Abdurahman Kalungguhan Jurutulis
-
 Dina Warsih 1947 agresi walanda ngajajah deui Indonésia , kabéhanana
- aparat pamaréntahan désa kubangkarang angkatan 1945 ninggalkeun désa sarta ulubiung milu bajoang jeung Soldadu Kaamanan Rahayat (TKR)
 Pamaréntah désa
- balik di pimin ku Bapa Saptari , Pakakas DÉSA dina warsih 1948 saurang pajoang anu ngalawan walanda Ngaranna Bapa Jarsan , sanggeus d témbak ku kituna mati belati ku pasukan paatroli soldadu walanda , swaktu keur ngalakonan ka désa kubangkarang
 Dina warsih 1949 pamaréntah kadaulatan rahayat
- balik merdika. Pamaréntah Walanda balik ka nagarina, sarta pamaréntah désa Kubangkarang kosong dina wayah Éta. Luhur kawijakan Bapa Bupati Cirebon, nunjuk Bapa Adurrahman nyekel kalungguhan balik pikeun ngabéréskeun administrasi DÉSA sarta nyusun aparat pamaréntah désa. Masarakat ngarojong pencalonan kuwu tapi Bapa Abdurahman henteu daék dicalonkan pikeun jadi kuwu.
 Dina warsih 1950 ngayakeun pemilihan kuwu DÉSA Kubangkarang anu terpilih Bapa Kurba nepi ka warsih 1967.
-
 Dina warsih 1967 ngayakeun pemilihan kuwu désa Kubangkarang, calonna
- da tilu. Nyaéta Bapa Kusba, Bapa Taryan, sarta Bapa Warja. Antara Bapa Kusba sarta Bapa Taryan meunang ipis, béda hiji. Anu meunang Bapa Taryan, ti ABRI nyaéta anggota CPM Cirebon.
Intina: désa karangmekar pemekaran désa kubangkarang.

WATES SARTA BUNGANGANG WEWENGKON
DÉSA KARANGMEKAR
KEC. KARANGSEMBUNG KAB. CIREBON
a. Bungangang Wewengkon DÉSA: 232,914 Ha/Km
b. Wates Wewengkon
1. Palebah Kalér: DÉSA Japura Kidul
2. Palebah kidul: DÉSA Kubangkarang
3. Palebah Kulon: DÉSA Sarajaya
4. Palebah WÉTAN: DÉSA Karangmalang